Широкому загалу добре відомо, а вам, шановні пані та панове, тим паче, що однією з найдавніших і найпрекрасніших мрій є мрія людини здійнятися вгору та відчути радість вільного льоту.
Перший бальон різні часи й у різних землях численні адепти повітроплавання проектували та споруджували літальні апарати. Умільці презентували чимало конструкцій, але тільки одна з них впродовж століть не лише справно витримує регулярні випробування відкритим простором, але й відповідає вишуканим та непересічним запитам усіх, хто вважає себе романтиком. Звісно, мова йде про своєрідний витвір мистецтва – повітряну кулю (бальон ), яка вперше здійнялася у небо 4 червня 1783 року у французькому місті Анноне.
Цього дня мала місце перша публічна та задокументована демонстрація льоту безпілотного бальона з грубого льняного полотна, окляйстрованого папером і обгорнутого мотузковою сіткою. Винайшли та змайстрували перший тепловий аеростат науковці та дослідники брати Жозеф-Мішель і Жак-Етьєнн Монгольф’є. Вони наповнювали бальон димом із вогнища, у якому палили вологу солому, змішану з вовною. Коли дим в бальоні охолоджувався, він спускався на землю. Під час першого льоту повітряне судно піднялося вгору приблизно на 1800 метрів. Із пляцу за бальоном, що важив 227 кілограмів, захоплено спостерігав місцевий люд.
У другий політ, що відбувся 19 вересня 1783 року у Версалі, аеростат вирушив з «екіпажем» – бараном, півнем і качкою. На значній висоті бальон дещо пошкодився, але все ж пролетів близько чотирьох кілометрів і спустився на землю настільки плавно, що тварини анітрохи не постраждали.
Перший політ людини Перший в історії політ людей на “монгольф’єрі”, та й взагалі на літальному апараті відбувся 21 листопада 1783 року. Бальон діаметром п’ятнадцять із половиною метрів і заввишки двадцять чотири метри з екіпажем із двох осіб стартував на території замку де ла Мюет у західній частині Парижу. На повітряну дефіляду в кошику аеростата наважилися правдиві сміливці – науковець Жан Франсуа Пілатр де Роз’є та маркіз Франсуа д’Арланд.
Куля сягнула вгору на 915 метрів. Тривав цей важливий для подальшого розвитку повітроплавання політ двадцять п’ять хвилин і завершився успішним приземленням неподалік дороги на Фонтенбло, на відстані понад дев’ять кілометрів від старту.
Беручи до уваги вище викладені факти, не доводиться дивуватися, що захоплення польотами на повітряних кулях (бальонах) у той час стрімко поширилося Європою і зовсім скоро технічно значно досконаліший тепловий аеростат здійнявся у небо над містом Лева.